zaterdag, augustus 24, 2019

Hush - Jonathan Darby

Hush op IMDb (5,5)
De doorstart van Film1 levert vooralsnog louter oude films in de vertoning op, ik houd het in de gaten of ik mijn abonnement moet continuëren of dat ik een overstap naar ondemand-zenders of PICL. Verder geeft het natuurlijk niets want er zijn nog steeds meer films die ik niet gezien heb dan wel. Deze was mij bijvoorbeeld destijds geheel ontgaan en ik weet nu waarom. Faam slecht geacteerd, of is dat mijn huidige blik die naar films van 20 jaar geleden kijkt? Hoe dan ook, ik was bekaf gisteren en klikte dus weerloos op start.

Helen is een frisse New Yorkse architecte die verkering krijgt met Jackson, een goedbedoelende jongeman die toevallig van zeer welgestelde afkomst blijkt. Het stel gaat voor de kerstdagen naar het landgoed waar hij vandaan komt , Helen ontmoet haar schoonmoeder.
Deze Martha blijkt een feeks van een wijf te zijn. In alles laat ze zien dat ze haar schoondochter ver van zich probeert te houden omdat deze haar zoon heeft ingepikt. Ze wilde al niet dat hij naar New York ging, ze wilde dat hij hier bleef en de paardenranch nieuw leven in zou blazen. Jackson zit met een schuldgevoel omdat hij nog steeds denkt dat het overlijden van zijn vader aan hem te wijten is en dat hij daarmee inderdaad zijn moeder in de steek heeft gelaten.
Wanneer Helen zwanger wordt, gaan er andere krachten spelen. Er wordt naar de toekomst gekeken, ze besluiten die inderdaad buiten de grote stad voort te zetten en op het landgoed te gaan wonen. Maar dan hebben ze buiten moeder Martha gerekend. Die heeft zo haar eigen plannen.

Met : Gwyneth Paltrow, Jessica Lange, Johnathon Schaech


Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...