dinsdag, september 06, 2022

Knockin' on Herman's door - Stefano Bertacchini

Nog niet op IMDb of Moviemeter, voorlopig alleen op Eye te vinden : Knockin'on Herman's Door | Eye Filmmuseum 
 

Tamelijk krakkemikkige documentaire (waarschijnlijk bewust chaotisch) die samengesteld is uit gevonden filmblikken waar de originele opnamen stonden voor de Herman Brood - film "Cha Cha".

De documentaire blinkt niet uit in helderheid, maar dat kun je van het illustere koppel Herman Brood en Nina Hagen ook niet verwachten. " Ontregelen"  was het grote devies bij deze twee en bij - als ik het zo mag noemen - hun gevolg. In hindsight gaat het allemaal niet heel erg diep, maar ik geloof zeer zeker dat ze pret gehad hebben indertijd. 

De meerwaarde van de docu zit m voor mij in de beelden van de diverse bands die destijds in de omgeving van Brood cirkelden (Jan Rot in zijn bandje the Streetbeats, Hugo Sinzheimer van the Meteors, Erik Strack van Schijndel van Phoney & the Hardcore, Hanneke Kappen van White Honey en Monika Tjen-a-kwoei van the Houseband)  en die allen gevraagd waren om een of meerdere nummers te spelen voor de film, het zou voor sommigen van hen kunnen leiden tot hun grote doorbraak. Groot was dan ook de teleurstelling toen geen van de bands zich terugzag in het uiteindelijk gebruikte materiaal, het bleek een egodocument voor Herman en zijn Nina te zijn geworden. 




Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...