zondag, oktober 29, 2023

Phoenix - Christian Petzold

Phoenix op IMDb (7,3)
 Phoenix op Moviemeter (3,04)

Alsof het niet moeilijk genoeg is om zo veel als mogelijk de nieuw verschenen films bij te houden, doe ik af toe ook nog eens aan het opnieuw ondergaan van eerder bekeken films. Deze zag ik in 2015, maar daarna nooit meer dus toen mijn partner hem tegenkwam op een van de streamers zei ik grif ja.
Niet alleen omdat ik nog wel wist dat ik m eerder gezien had en dat ik onder de indruk was van het acteerwerk van Nina Hoss, maar ook omdat ik daarna nog meerdere films van regisseur Christian Petzold heb gekeken en nimmer ben teleurgesteld. "KLIK" dus, en dat was goed want de film heeft nog niet veel aan kwaliteit ingeboet (hoge cijfers ook, zie bovenstaande links naar de filmsites). 

Met: Nina Hoss, Ronald Zehrfeld, Nina Kunzendorf

Acht jaar geleden schreef ik er deze recensie over: 
http://begt.blogspot.com/2015/04/phoenix-christian-petzold.html

FIN - song : Igor Stravinky, Beatrice Rana - Three Movements from Petrushka/1. Russian Dance

Geen opmerkingen:

Mother's instinct - Benoit Delhomme

Mother's instinct op IMDb (6,5)   Mother's instinct op Moviemeter (nog geen ratings) Eerder deze maand zag ik de trailer van deze fi...