maandag, februari 11, 2013

Dream House - Jim Sheridan

Don't judge a book by the cover. Of in mijn geval: denk niet dat een film met acteurs van redelijke faam ook meteen een fameuze film is. 
Ik trapte in die val door enthousiast te worden toen ik Rachel Weisz, Naomi Watts en Daniel Craig op de bill zag staan. En als regisseur Jim Sheridan, die bij mij nog altijd een plusje heeft staan wegens het indringende "In the name of the father" .

Het (onwaarachtige) verhaal: hoofdredacteur stopt met werken om eindelijk een boek te gaan schrijven en meer tijd aan zn gezin te besteden. Nieuw huisje buiten gekocht, maar huisje blijkt een historie te hebben. Althans: dat concludeert hij uit het vreemde gedrag van de buurt en de dorpsnotabelen. 
Klopt: in het huis is een compleet gezin uitgemoord. Mannetje gaat op onderzoek uit, wil zijn gezin beschermen en stuit op steeds vreemder informatie.

Mislukte poging tot horror, ik kan niet anders zeggen. Thriller net aan, maar horror not. En een bizar vreemd script. "Volgende...."


Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...