donderdag, maart 15, 2018

Get lost - Mirjam de With

Get lost op IMDb (5,7)
Telefilm reeks 2018, ik schreef er al eerder over. Gisteravond was deze. Opnieuw kon het me matig bekoren. Maar je weet maar nooit of er een pareltje of nieuw talent opduikt, dus volgen doe ik het met plezier.

Femke is een tamelijk irritante vrouw, althans: ik zou niet heel ver met haar komen. Besluiteloos, veranderlijk als het weer en enorm "ik weet niet zo goed wat ik wil". Alles lijkt goed te gaan, an sich: leuke vriend, her en der een baantje en langzaam bestendigt zich haar leven en haar toekomst. En dat is precies wat dames als deze benauwt: ze slaat het huwelijksaanzoek af en zegt dat ze op zoek moet naar zichzelf. Daartoe besluit ze alles achter te laten en een ticket naar India te boeken. So far so good.
Enige probleem van haar omwenteling is dat ze helemaal nooit daadwerkelijk vertrekt: eenmaal op het vliegveld slaat de angst toe en ze besluit niet op te stijgen. Op het vliegveld ontmoet ze een hippie-achtige groep reizigers die allemaal vanuit het youth hostel Amsterdam willen gaan verkennen. Ze speelt het spel mee, ze is plots een Zweedse toeriste en hangt met de groep rond in Amsterdam, ondertussen alle toeristische sites bezoekend die buitenlanders hier nu eenmaal zien.
Via de telefoon doet ze haar vriend geloven dat het heerlijk is in Mumbai, een leugen die goed werkt totdat de hele wereld plots hoort van een zware aardbeving in Mumbai. Natuurlijk is Fem ongedeerd maar het wordt heel lastig haar leugenachtige verhaal vol te houden.
Meer geef ik niet weg, daar is het verhaal niet gevuld genoeg voor.

Met : Anna Raadsveld, Willem Voogd, Set Sjöstrand

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...