maandag, juni 27, 2022

Father of the Bride - Gary Alazraki

Father of the Bride op IMDb (5,9)
 Father of the Bride op Moviemeter (2,89)

Hé, wat een bekende titel! Dat blijkt te kloppen, deze HBO-film is een remake van de gelijknamige film uit 1991. Die heb ik niet gezien, dus ik ging er zo onbevooroordeeld mogelijk in. Ik wist dat ik een niemendalletje zou gaan aanschouwen, dat ik geen verrassingen zou gaan aantreffen. Hup dan maar. 

Het gaat niet goed in het langjarige huwelijk van Billy en Ingrid, ze zitten al geruime tijd in relatietherapie om te redden wat er te redden valt. Niet dat het veel oplevert, overigens: Billy is een selfmade man die maar moeilijk uit zijn machismo-houding kan stappen, Ingrid krijgt weinig kans om aan te geven dat ze vindt dat ze meer samen moeten doen en dat Billy zijn bedrijf wat meer het bedrijf moet laten. Uiteindelijk gooit Ingrid het hoge woord eruit: ze wil scheiden. 
Totaal ontdaan is Billy hiervan, helemaal omdat Ingrid al van plan is dit 's avonds aan de eettafel wereldkundig te maken aan hun dochters. De oudste van die twee keert juist die dag terug naar Miami om haar ouders het nieuws te vertellen dat ze wil gaan trouwen en daarna naar Mexico wil verhuizen. 
Dat nieuws zet het huis dermate op stelten dat Billy en Ingrid hun eigen sores even opzij zetten om te helpen de voorbereidingen te treffen voor de snel naderende huwelijksdatum. Billy de macho gaat meermalen opzichtig in de fout in de kennismaking met zijn schoonzoon en diens familie, hetgeen weer zorgt voor confrontaties met zijn dochters. Net als ik zult u vermoeden dat het uiteindelijk toch nog wel min of meer goed komt, al zijn er wel wat veranderde zelfinzichten nodig. 

Met : Andy Garcia, Gloria Estefan , Adria Arjona, Isabela Merced, Diego Boneta

  FIN - song : Mr. B. Combo - Get lucky

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...