zondag, juni 07, 2020

Penoza : The Final Chapter - Diederik van Rooijen

Penoza: The Final Chapter op IMDb (6,6)
Dat ik meer door film word getriggerd dan door series, bleek gisteravond maar weer. Mijn vrouw bleek te hebben gesmuld van 5 seizoenen van deze Nederlandse misdaadreeks, ik had er geen enkele aflevering van gezien. Gisteravond vroeg ze of ik samen de film wilde kijken die alles van dit verhaal zou moeten afronden. Uit recensies begreep ik al dat voorkennis van de serie niet nodig was voor het bekijken van de film. Dat klopte.

Carmen van Walraven is uitgeweken naar Canada in een poging nooit meer gevonden te worden. Haar leven en handelingen in een Amsterdams misdaadsyndicaat hadden zoveel sporen achtergelaten dat de grond te heet onder de voeten werd, teveel concurrenten roken bloed. Het ongeval dat haar bij de laastste actie overkwam (ze werd neergeschoten en raakte te water) kwam goed uit, ze dook letterlijk onder.
Ze werkt in een diner en leidt een teruggetrokken bestaan. Totdat daar een overval gepleegd wordt en haar oude karakter boven komt drijven: Ze weert de overvallers maar wordt daarna wel gearresteerd, waarna de internationale belletjes gaan rinkelen. Ze wordt overgebracht naar Nederland en gaat worden berecht.Uiteraard hebben haar grote Mexicaanse vijanden dit nieuws ook gehoord.
Alles komt samen rondom de gevangenis, de rechtzaal en haar oude Amsterdamse vrienden en familie.

Met : Monic Hendrickx , Raymond Thiry , Maarten Heijmans , Hajo Bruins

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...