dinsdag, augustus 30, 2022

Spooks: The Greater Good- Bharat Nalluri

Spooks: The Greater Good op IMDb (6,2)
 Spooks: The Greater Good op Moviemeter (2,99)

Onbekend als ik ben met de actiefilm-wereld wist ik niet dat aan deze film een complete tv-serie vooraf was gegaan, dat zag ik pas bij het in beeld komen van de titelrol. Ik zou hem anders wellicht niet aangeklikt hebben, maar goed: het was nu eenmaal zover dat dit de oudste titel op mijn harde schijf was die ik nog net voor het verstrijken van de bewaarperiode kon bekijken. Did it. 

Mijn onbekendheid met het genre voorkomt dat ik kan zeggen of dit daarbinnen een goede film vormt, als leek zeg ik dat het script wel ingenieus gemaakt is, maar dat films als deze zich nu eenmaal volgens een bepaald stramien laten tekenen. Als je goed oplet, kun je het verloop al voor een groot deel voorspellen. Hoe dan ook, ik bracht het tot een goed einde en zag her en der wel lichtpuntjes genoeg om het niet helemaal een slechte film te vinden. Randje voldoende. 

De gevaarlijke terrorist Adem Qasim weet te ontsnappen uit de handen van MI5, zijn bende volgelingen overvalt het transport dat in een file gelokt is. De verantwoordelijke MI5-commandant Harry Pearce neemt de verantwoordelijkheid op zich: hij heeft weliswaar een belangrijke gevangene verloren, maar heeft daarbij het verlies van het leven van veel van zijn medewerkers voorkomen. 

Pearce wordt ontslagen maar beseft dat Qasim alleen heeft kunnen ontsnappen met hulp van binnenuit zijn organisatie. Hij rust niet in zijn pogingen Qasim te pakken 'en de dubbelspion te ontmaskeren. Daartoe schakelt hij de hulp in van Will Holloway, een uitgerangeerde MI5-agent wiens vader nog met Pearce heeft samengewerkt. Samen bouwen ze een kaartenhuis op waarmee ze de gevaarlijke Qasim, die inmiddels al weer bezig Engeland in de ban van de angst te brengen, in de val proberen te lokken. Niet zonder slag of stoot en met gevaar voor eigen leven, et cetera. 

Met : Kit Harington, Peter Firth, Jennifer Ehle, Tuppence Middleton, Elyes Gabel



Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...