donderdag, maart 21, 2024

Neem me mee - Will Koopman

Neem me mee op IMDb (7,1)
 Neem me mee op Moviemeter (3,64)

Vooraf werd het in de zaal al "De avond van de onschuldige film" genoemd. Er viel weinig schokkends te verwachten, ten hoogste een romkom met een feelgood-touch. Dat kwam aardig uit. Een film waar je niet kwaad op kunt worden, die hier en daar zijn leuke momenten kent en die verder keurig langs de lijnen van de formule loopt. Prima te doen. 

We belanden direct in de wereld van de ouderen. De beverige Joep krijgt aan de ontbijttafel keurig zijn dosis medicatie uitgereikt van zijn vrouw Nienke, de kranige Mabel verhuist vanuit haar villa naar een flatje en bladert daar door haar plakboek met exen, de chronisch chagrijnige Florri wordt door haar kinderen op vakantie gestuurd en we aanschouwen het pijnlijke leven van Susanne, die wordt gekleineerd en bedrogen door haar nare man. Allen zijn in het bezit van een folder van "Neem me mee" , een net startende reisorganisatie van de onervaren Thijs. Thijs heeft om zijn relatie te redden een busje aangeschaft waarmee hij een onderneming wil opzetten, waardoor hij - tevergeefs- zijn vriendin hoopt te imponeren. 

U begrijpt: we gaan en route naar Frankrijk met een bus vol ouderen en alle problemen van dien. Ziekte, eenzaamheid, depressie, relatieproblemen etcetera. En drank, veel drank. Op een wonderlijke manier past dit mozaïek steeds beter in elkaar:  de zes ouderen wennen aan hun gezelschap en er ontstaan zelfs dusdanige vriendschappen dat veel van de problemen daarmee bespreekbaar of zelfs verholpen worden. De vriendschap gaat diep en lijkt een langdurige te worden.

Met: Olga Zuiderhoek, Kees Hulst, Minne Koole, Jeroen Krabbé, Renée Soutendijk, Helen Kamperveen, Geert de Jong

FIN - song :Andre van Duin - Neem me mee

1 opmerking:

Aviator zei

Ik heb genoten van je bericht! Jouw perspectief voegt diepte toe aan het onderwerp. Ik kan niet wachten op meer van jou. Vind diepgaande analyses van het Aviator-spel op onze blog.

The Electrical Life of Louis Wain - Will Sharpe

The Electrical Life of Louis Wain op IMDb ((6,8)   The Electrical Life of Louis Wain op Moviemeter (3,09) Fijne vermakelijke film, op het ve...