vrijdag, oktober 17, 2014

The Dark Knight Rises- Christopher Nolan




Elke keer probeer ik het weer. Om er telkens weer achter te komen dat dit genre gewoon echt niet voor mij gemaakt is. Mij niet ligt, simpel. Het zal technisch allemaal reuze knap zijn, maar dit actie-scifi-fantasy wereldje is van een heel andere orde dan de wereld waarover ik films laat zien.
Gek genoeg vond ik de Batmanfilm hiervoor wél enigszins te pruimen, simpelweg omdat ie me iets minder sensationeel en irrealistisch leek gemaakt. Leek he, want ook daarin zat een boel nonsens, maar daar werd in ieder geval nog woest sterk geacteerd. 

Gotham zucht onder de knoet van een onder de grond levend leger van onaangepasten die de stad vernietigd willen zien. Is vaker gebeurd, maar toen was er altijd Batman die te hulp schoot. Das war einmal. Bruce "Batman" Wayne heeft zich teruggetrokken uit het heldenvak, na de teleurstellende uitkomsten van de vorige keer.
Uiteraard wordt er op hem ingepraat, omdat het nu toch wel hard gaat met de terreur in de stad. Wat denkt u, zal ie te hulp schieten? Heeft u de titel gezien? Nou, dat dus.



Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...