zondag, december 20, 2020

All inclusive- Corina Schwingruber Ilic


 All Inclusive op IMDb (6,7)

Al een groot deel van mijn volwassen leven koester ik de wens om ooit nog eens op een cruise te gaan. Overigens: dat wordt dan geen mediterrane cruise of tropische eilandentocht, nee : die moet dan langs de Noorse fjorden omhoog naar het Noorderlicht. Droom ik van. 
Maar sinds gisteravond ben ik even van die gedachte genezen, na het zien van de korte documentaire "All Inclusive", vanuit het IDFA-programma enkele weken geleden op NPO uitgezonden. 



De docu is fragmentarisch, levert geen commentaar , niets van dat alles. Het enige wat in de docu te zien is, is registratie van het entertainment aan boord van de mega-cruiseschepen die onze wereldzeeën bevaren. En dat is schokkend om naar te kijken. Er wordt een sprookjeswereld gecreëerd waar puissant rijke mensen even lekker in weg kunnen zakken. Het is massaal, het is groepstherapie. Een kwartier lang val je van de ene verbazing in de andere. Schitterend vormgegeven, dat wel. 



Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...