woensdag, september 06, 2023

Honor student - Penelope Buitenhuis

Honor Student op IMDb (4,9)

Honor Student op Moviemeter (2,25)
 

Een tijdje geleden verscheen in mijn zenderaanbod opeens de naam FilmBox. Zoals gebruikelijk in dit segment beloofden ze " geweldige films en series" . Omdat er een aardig voor mij aantal onbekende titels tussen zaten, klikte ik er een paar aan. Laat ik het zo zeggen: ik denk niet dat ik er nog vaak ga kijken.

In deze " Honor Student" draait het om Nick Howarth, een literatuurdocent die in de gevangenis lesgeeft. Bij een van de leerlingen met iets meer interesse beantwoordt hij haar enthousiasme door haar te bevragen over welk onderwerp zij een boek zou willen schrijven. 

Een tijdsprongetje gemaakt, opeens is Nick een gevierd schrijver geworden die lezingen geeft over het schrijversschap. Bij een van die lezingen krijgt hij een aantal indringende vragen over hoe hij op het idee van dit succesboek gekomen is. U snapt: de vragensteller is de gevangen dame van weleer, die Nick belaagt omdat hij haar idee te gelde heeft gemaakt. En dat belagen, dat gaat van kwaad tot erger: haar eisen worden steeds extremer.

Met : Josie Loren, Niall Matter, Shauna Johannesen

FIN - song : Gabriels & Ashley Sade- Loyalty

Geen opmerkingen:

Mother's instinct - Benoit Delhomme

Mother's instinct op IMDb (6,5)   Mother's instinct op Moviemeter (nog geen ratings) Eerder deze maand zag ik de trailer van deze fi...