zaterdag, augustus 05, 2023

Aline (aka The Voice of Love) - Valerie Lemercier

Aline op IMDb (6,3)
 Aline op Moviemeter (3,27)

Helemaal niets heb ik met haar muziek, maar dat staat niet in de weg dat ik ook wel kan zien dat Celine Dion een fenomeen is. Vooral in haar thuisland Canada, maar ze scoorde ook meerdere wereldhits en tourde onafgebroken de aardbol over. Voldoende reden voor een hagiografische biopic. 

En die is niet best, zeg ik als filmkijker. Zeer matig acteerwerk, oubollige grapjes , veel pogingen om haar een mens van vlees en  bloed te maken, Want daar is voldoende materiaal voor: als jongste geboren in een veel te groot gezin (13 broers en zussen), al vroeg op het podium beland omdat haar talent direct herkend wordt, twijfels over haar uiterlijk, een oudere man als manager die van vaderfiguur tot geliefde wordt (hetgeen leidt tot onmin met haar traditionele ouders), stemproblemen en een lastige combinatie van gezin en carrière. 

Het komt allemaal langs in een uurtje of twee. Ik denk dat de film het in Canada wel goed gedaan zal hebben, maar ik heb er hier weinig mensen over gehoord.

Met : Valerie Lemercier, Sylvain Marcel, Danielle Ficheu

FIN - song : Victoria Sio - Nature Boy

Geen opmerkingen:

Mother's instinct - Benoit Delhomme

Mother's instinct op IMDb (6,5)   Mother's instinct op Moviemeter (nog geen ratings) Eerder deze maand zag ik de trailer van deze fi...