maandag, januari 15, 2024

Seeking a friend for the end of the world - Lorene Scafaria

Seeking a friend for the end of the world op IMDb (6,7)
 Seeking a friend for the end of the world op Moviemeter (3,00)

Doorgaans vang je me niet met komedies als deze, maar over deze kan ik zowaar weinig onaardigs melden. Word ik te mild? Oke, ik ben nog steeds niet heel enthousiast over het acteerwerk van Keira Knighley, ik ga niet echt heel goed op de American Way of life en ik ben meestal niet zo erg geporteerd van de gebruikelijke visies op "het einde der tijden. Maar als we dat allemaal opzij leggen en gewoon film gaan kijken, blijft er best een aardige komedie over. 

Het gaat gebeuren: een grote asteroïde gaat zich op de aarde te pletter storten, er is geen redden meer aan. Over enkele weken is het afgelopen, no matter what. Iedereen die zich dit wrange nieuws ter harte neemt, begint nog snel te doen wat ze alsnog wilden doen. Voor de middelbare man Dodge houdt dat in dat zijn vrouw subiet bij hem wegloopt, hup naar haar minnaar om daar de laatste tijd mee door te brengen. Vrienden van Dodge vieren op apocalyptische wijze feestjes met drank en zware drugs: na hen de zondvloed.

Dodge vind het allemaal best: een beetje lamgeslagen hangt ie op de bank. Totdat er aangebeld wordt: zijn jonge en levenslustige buurvrouw heeft een stapel post voor hem opgespaard die ze nu met de nodige vertraging nog bij hem komt afleveren. Daarin een brief van zijn grote liefde. Deze brief maakt dat Dodge haar eigenlijk direct wil opzoeken. Buurvrouw Penny voelt zich schuldig dat hij de brief met zoveel vertraging leest, ze biedt aan met hem mee te reizen. Een wonderlijke tocht van twee zeer verschillende mensen begint. En u snapt: die verschillen slijten gaandeweg de reis.

Met : Steve Carell, Keira Knightley

FIN - song : Herb Alpert- This guys' in love with you

Geen opmerkingen:

Mother's instinct - Benoit Delhomme

Mother's instinct op IMDb (6,5)   Mother's instinct op Moviemeter (nog geen ratings) Eerder deze maand zag ik de trailer van deze fi...