dinsdag, mei 31, 2022

Golden Earring : Making Tits 'n' Ass - Marcel de Vré

Golden Earring making tits n ass op IMDb (7,6)
 Golden Earring Making Tits n Ass op Moviemeter (3,27)

Een echte fan ben ik niet ( voor zover ik me herinner, zag ik ze zelfs nooit live) , maar ik vind het natuurlijk wel heel goed wat deze band al zestig jaar presteert. Nu is door de nare ziekte van gitarist George Kooijmans aan alles een eind gekomen, maar er was een lange reeks van jaren dat de band ongenaakbaar als 'beste van Nederland" door het land én over de wereld te touren. Menig muzikant droomt ervan een onverwoestware wereldhit als "Radar Love" te schrijven, de band staat onuitwisbaar vermeld in de internationale popgeschiedenenis. 

In 2011 raapte men nog eenmaal de moed bij elkaar om - na een aantal akoestische albums- weer de studio in te gaan voor een volledig album. De scharnieren kraken, er moet veel roest worden weggepoetst en stof afgeklopt. Duidelijk is dat de band op het podium beter in zijn element is maar het proces vindt toch zijn beslag: doordat men al zolang samen is , weet men eigenlijk precies wat men van elkaar verwacht en groeien de songs als vanzelf aan elkaar. Als men eenmaal ingespeeld is, wordt in Richmond, London een vintage studio afgehuurd en beginnen de opnames. Als daarvan de resultaten uiteindelijk niet naar tevredenheid zijn , stappen ze alsnog naar hun favoriete Belgische eindmixer om de respectievelijke muzikanten beter op elkaar af te stemmen. Helemaal goed. Tits n Ass. 


Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...