maandag, juni 04, 2007

De strijd tegen t water

Elf jaar bijna, woon ik er nu. Een prettig huis met veel sfeer en vele plussen.
U voelt m al, er zijn dus ook minnen.
De ergste die ik in dit huis mee maak is dak een continue strijd met t water aan t voeren ben.
Of t komt doordat t een van de lager gelegen woningen van hoorn is, of t komt doordat ik nou net altijd de incapabele klussers inhuur, of dat de duvel er gewoon mee aan t spelen is: TIS ALTIJD WAT!

als ik druppende kranen vervang, gaat dat twee weken goed. Plotseling komt dan ipv aan de druppende bovenkant, opeens aan de onderkant water eruit als ik de kraan opendraai.
Verstoppingen, ik heb ze al in soorten en maten gehad. Wasmachinewater all-over, zeg maar.
Tijdens een tropische regenbui twee zomers geleden regende het binnen bij mij net zo hard, bleek dat de goten constructie-technisch net een stukkie verkeerd om gebouwd waren
Ook recidivistisch (en nu actueel) is mijn badkamer. Eerder al kon ik ook gewoon in de hal beneden douchen, na een tweede en derde kitbeurt leek dat allemaal over.
Echter, hoewel mijn regenjas ongebruikt aan de kapstok hangt, is ie elke dag weer nat heden ten dage.
Kortom: weer op zoek naar een klusser, weer op zoek naar droogte..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

sorrie ik ben ategnies dus ....eh,jammer. maareh kan die ene schoonpapa je niet helpen, diegene je zolder verbouwd heeft en anders zoek je gewoon een ander lief met een watertegniese vader, nu kan ut nog, geintje.

begt zei

schoonpa staat al op de lijst voor een hele steur aan klussen, dus die gaan we hier niet voor charteren..
En dat zeg ik niet alleen omdat ik weet dat ie meeleest..

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...