maandag, maart 01, 2010

Too rooms

Ooit was ook ik rooms. met veel plezier en met de nodige inspanning heb ik voor elkaar gebokst dat er in mijn paspoort nu een streepje staat, waar ooit iets van gezindte stond.
Sindsdien is het roomse deel van onze familie tot een minimum beperkt, en daar ben ik blij mee.

Ik snap de strijd van homo's, onder vrienden- en familiekring leef ik met ze mee, maar ik snap niet wat je punt nou is om dit in de kerk te doen. Als je weet dat een kerk zulke belachelijke dingen doet en denkt, dan wil je daar toch niet bijhoren? Dus dan laat je de laatste volgelingen toch lekker hun zondagsdienst en richt jij daarbuiten toch lekker je eigen leven in?
laat ze maar lekker preken voor eigen parochie, en zoek je eigen geluk elders.

2 opmerkingen:

Kiwi zei

Misschien omdat voor homosexuele gelovigen er een onderscheid is tussen het geloof en het instituut? Je kunt het niet vergelijken met een schaakvereniging of een fanfareorkest, waar je simpel bij weggaat als de regelgeving je niet bevalt.
Ik ben wel blij met deze discussie zo vlak voor de verkiezingen. Het laat maar weer eens zien dat er bij alle gezindten fundi's zitten.

begt zei

en waarom kan ik dat niet vergelijken? ik zie het echt als een vereniging,
en je zult er niet van opkjken dat ik ook wel blij ben met de discussie ( skip religion zou ik zeggen) maar ik gun het de mensen zo hun leven iets makkelijker te maken..

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...