maandag, mei 24, 2004

schadevergoeding

Een meisje bij mij op de afdeling zat in de ramptrein afgelopen vrijdag. Erg geëmotioneerd natuurlijk, en terecht! Maar ze kan het navertellen, is niet gewond, heeft alleen een paar slapeloze nachten gehad.
Wat me echter zo mogelijk nog meer schokte was de vraag van een collega: "kun je geen schadevergoeding vragen?"
Donder op zeg! Het is een ramp, het blijft een ramp maar het wordt in dit land een nog grotere ramp als we met zijn allen de verwerpelijke Amerikaanse mentaliteit gaan krijgen van "hier is geld uit te halen"! Uiteraard geldt hier voor de echte gewonden een uitzondering, maar dit soort opmerkingen halen mij het bloed onder de nagels vandaan!
Volgens mij is de NS net zo geschrokken als wij, volgens mij is de politiek net zo geschrokken als wij, dus hier hoeven echt geen mensen financieel beter van te worden!

1 opmerking:

FROMMEL zei

wat ik ook zo raar vind is dat de kamer nu over een miljarden investering roept. en onze zorg dan. en het onderwijs. en ons hele sociale stelse.
eerst instemmen met het weggooien van miljarden in d betuwe en hsl en nu gaan roepen dat het een schande is dat er jaren lang geen geld in de veiligheid is gestoken.

trouwens in je profiel is je website gelinkt met .nl dat moet natuurlijk .com wezen.

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...