maandag, februari 18, 2008

Ode to my family

Het is niet voor niks dat ik voor de komende dj-avond het thema "Familie" heb uitgekozen. Want wat zijn ze toch belangrijk voor me.

Ik ken mensen waarvoor dat minder geldt, die zien broers/zussen/ouders maanden of jaren niet, maar voor mij zou dat een probleem zijn.
In het bovengemiddeld stevige vaarwater waar ik me thans in bevind, is de steun van broers en schoonzussen een welkome. Zelfs als het alleen maar gaat om het aanbieden van een paar plekken in de auto, maar ook in het geval van het luisterend oor en bevestigende woorden.

Ik ga al jaren met ze om, maar blijf onverminderd trots op ze.


ZOOO, dat moest er effe uit!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

familie daar wordt je mee geboren of je het leuk vind of niet. vrienden komen, omdat je (al dan niet tijdelijk)bij elkaar past en/of samen klikt. prijs je maar gelukkig je bent one of the lucky few. familie is vaker een ongevraagde last dan een zegen. vriendchappen die verwateren schijnt er bij te horen, maar geen contact met je familie hebben is nog steeds een "oh god echt. wat erg/raar/vervelend/". neem maar van mij aan dat het ook een zegen of opluchting kan zijn.

begt zei

weet ik, from, jij was ook een van de mensen die ik op t netvlies had toen ik dit tikte.
En het stuk was dan ook bedoeld om mijn eigen blijdschap hierover te benadrukken, niet om een ander eens richting zijn/haar familie te dwingen.
En verwateren van vriendschappen is nog niet zo erg, zolang ze maar niet bevriezen.
Tis nog niet zo makkelijk, gewoon leven...

Anoniem zei

Ja, familie. De enige personen die je al je hele leven meemaken en kennen. Los van het feit of je daarvoor kiest of niet, dat is wel de bijzondere basis van de vermaarde 'bloedband'.

Maar goed, ik geloof ook wel dat geen contact een zegen of opluchting kan zijn. Da's niet zomaar, I presume..

begt zei

klopt, helena. er valt voor beiden iets te zeggen.
maar je snapt dat ik me geen leven zonder fam voor kan stellen...

Anoniem zei

Nee, ik ook niet! Hoe lastig mijn fam soms ook is ;)

Simple Minds: Everything is Possible - Joss Crowley

Simple MInds: Everything is possible op IMDb (8,0)   Simple Minds: Everything is possible op Moviemeter (3,30) Een 8,0 op IMDb. Dat is echt ...