vrijdag, maart 28, 2008

Relativeren

Oké, hij heeft het niet gehaald maar als mijn vader vandaag wél 95 jaar zou zijn geworden, zou hij met een milde glimlach de krant gelezen heb die ikzelf net opensloeg.

Hoewel zelf getroffen door een redelijke mate van gestrengheid in de katholieke leer, bezat mijn pa het vermogen om te relativeren. Dat deed ie met de politiek, dat deed ie met de dorpsroddels en dat deed ie met de somtijds felle meningen van mijn moeder.

Terwijl ik vandaag de voorpagina lees, lees ik het door de ogen van mijn vader. Ik lees dat het voor de PVV nu heel moeilijk wordt om nog maar één serieus punt op de agenda te krijgen, als dit hun magnum opus blijkt te zijn geweest.
Ik relativeer de "geschokte" reacties, ik relativeer de oproep tot een hernieuwde "kruistocht": het ziet er allemaal nog niet zo slecht uit in de wereld.

Pa, gefeliciteerd, ik drink een jonge op je vanavond!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dus kunnen ze in de krant kennelijk ook goed nieuws schrijven (nav QED = opmerkingen). Gelukkig maar. Gefeliciteerd Begt, enne pas op met borrelen hè, zou je ouwe heer relativerend toefluisteren.

japem

begt zei

nou, japem, dat laatste relativeerde hij vaak zn eigen kant op. sommige dingen zijn erfelijk!!

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...