maandag, maart 07, 2011

Vlees- Victor Nieuwenhuijs en Maartje Seyfferth

"een combi tussen de Noorderlingen en een Horrorfilm" , zo vertelde mijn filmhuis-collega toen hij de screener-dvd in mn handen drukte.
omdat Boer zoekt vrouw afgelopen is dook is dus maar eens in een andere nationale traditie; die van het beeld van de onsmakelijke slager.

Ik neem aan dat deze film goede bedoelingen had tijdens de constructie, maar ik was aan t eind de draad behoorlijk kwijt. Wie was nou goed en wie was nou slecht?
Wie was nou vriend en/of partner van wie?
een slager, een nymfomane bazin, een puberachtig slagersmeisje, een rechercheur met een moeizame relatie en dito baan: het loopt allemaal door elkaar in droom en daad.

Film werd niet geschikt bevonden voor ons filmhuis-publiek, ik kan me daar wel iets bij voorstellen

3 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Niet geschikt voor filmhuispubliek, dat wil wat zeggen! Alhoewel, wat wil dat eigenlijk zeggen? Welke criteria leggen jullie aan? Wat is een echte filmhuisfilm?

begt zei

dat gaat niet zomaar over t web, maar laten we t erop houden dat wij de film niet associeerden met de wensen die we van ons publiek zo goed kennen.
zoals t meestal gaat in commissies beoordeel je iets op zijn/haar merites, met de klant (in ons geval de bezoeker) op je netvlies.

begt zei

Je hebt echte filmhuisfilms, arthouse-cinema, je hebt mainstream en je hebt kaskrakers. en ongetwijfeld nog wel meer.

niet elk genre daarvan is voor ons publiek bedoeld, daarvoor zijn dan weer bioscopen in de wijde omgeving.

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...