zondag, maart 13, 2011

The Black Swan - Darren Aronofsky

Verplichte kost, ik mocht m niet alleen zien en moest en zou met mijn lief in de zaal zitten. Gistermiddag dus , het kwam er eindelijk van.
De Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol kwam bij deze film terecht, ik heb niet anders gehoord dan dat het terecht is.
Inderdaad zet Nathalie Portman een karakter neer waar je niet omheen kunt, in een rol die duidelijk veel van haar eiste. Met de immer zinderende aanwezigheid van Vincent Kassel én met de weergaloos mooie muziek zijn de sterke punten van de film genoemd.

Het doordraaien van de ballerina en het in visioenen weergeven van haar waanbeelden werden door mij als volstrekt belachelijk ervaren. Deed zware afbreuk aan de werking van het an sich al zware verhaal.
Of ik snapte het niet, dat kan ook..

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...