woensdag, februari 26, 2014

App- Bobby Boermans

App op IMDb
"Deze film maakt gebruik van secondscreen-technologie". Je wordt als kijker dus geadviseerd de app erbij aan te klikken en de eventuele extra's te ondergaan. Ikzelf deed dat niet, ik bekeek m gewoon als film.

Dat viel niet mee. Niet dat ie hard tegenviel, maar de film me iets te gemaakt hip. Wel ben ik overtuigd geraakt van de acteerkunsten van Hannah Hoekstra (eerder al stralend in "Hemel"). Daarmee heb ik het pluspuntje van de film genoemd, de rest zal m.i. zeer persoonlijk moeten worden ervaren. De hippe en snelle "upward mobile generation" zal hier meer in vinden dan de voormalige "no future" gassies zoals ik.

Het draait allemaal om Anna, een frisse jonge studente. Zij ontmoet op een feestje haar ex-vriend, die uitstraalt een gesjeesde IT-student te zijn. Daags na het feestje beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Anna's smartphone blijkt een nieuwe app te bevatten die vrolijk met haar in gesprek gaat. Het begint leuk, maar al snel gebeuren er vreemde dingen: de app verspreidt filmpjes die Anna niet zelf gemaakt denkt te hebben. De app breekt, tijdens haar hoorcolleges, in op het presentatiemateriaal van haar hoogleraar. En meer van dat soort bijzondere zaken.
Tegelijkertijd steunt Anna haar broer die na een verkeersongeluk bijna niet meer kan lopen. De arts belooft hem een versneld herstel als hij de nieuwe therapie gaat volgen: een electronische chip implanteren die hem de loopimpulsen beter kan bijbrengen.

Voegt u aub het ene verhaal bij het andere, denkt u daarbij aan vriendschappen die onder druk komen te staan en u snapt een beetje de risico's waar Anna mee te maken krijgt.
Klinkt overigens allemaal veel spannender dan het op mij overkwam. Ik was niet heel erg onder de indruk. Maar ik ben vast te oud.

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...