donderdag, maart 27, 2014

Los Amantes Pasajeros- Pedro Almodovar

Los Amantes Pasajeros op IMDb
De fameuze regisseur is dusdanig geroemd dat zijn naam de grootste tekst op de filmposter bekleedt. U zou m kunnen kennen hoor, van schitterende (en best zware) titels als "Hable con ella" , :La Mala Educacion" en "Todo sobre mi madre" . Oscar gewonnen, een joekel van een palmares.

Mijn inschatting is dat ie dat een beetje zat is, want luchtiger (en plátter) dan deze film heeft ie niet eerder gemaakt. Een overacting vorm van homo-grappen, van drank en drugs in de piloten- en stewardwereld, een cumulatie van overspel. Alles zit erin, ik vermoed dat John Lanting deze film 5 sterren zou geven.
Maar eerlijk is eerlijk, ik moest best geregeld grinniken. En dat maakte de woensdagavond draaglijk.

Vliegtuig van Madrid naar Mexico blijkt door een stom incidentje op het vliegveld met één gemankeerd landingsgestel de lucht in te zijn gegaan. Derhalve blijft het boven Spanje cirkelen in afwachting van een vrije landingsbaan, waar dan ook in t Spaanse land.
Boven in de lucht ontspint zich een spel van homoseksuele ontboezemingen tussen het personeel, van achtervolgingswaanzin van een beroemde callgirl tot de carrière - afsluiting van een huurmoordenaar. Tussendoor probeert een helderziende dame nog tijdens deze vlucht haar ontmaagding te regelen.

Heeft u m? Zo'n film dus. Niks-aan-de-hand-prent, ongetwijfeld voor de een leuker dan voor de ander. Ik vergeeft Almodovar deze lichtzinnige stap, vooral gezien mijn bovenstaande openingszin. Kijkt u zelf maar..

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...