zondag, april 08, 2007

Dubbelkamp

Paasweekend en geen kinderen, dat betekent lekker op tijd opstaan om veel te lezen voordat we vanmiddag te popjesfestivallen gaan.

Derhalve ook het grote stuk gelezen over de tweestrijd binnen de VVD: nog meer verrechtsen of iets meer naar links van het erg-rechtse gaan zitten.
Ten eerste wil ik zeggen dat ik altijd blij ben als rechts in de problemen zit, verscheurd wordt of nog beter: ten onder gaat aan haar eigen dubbelhartigheid. Kortom: twijfel nog ff lekker door.

Ten tweede dien ik natuurlijk te zeggen dat ik als linxo de oorspronkelijke gedachte van het liberalisme ten dele onderschrijf. Liberalisme is immers van nature een linkse, want progressieve gedachte. Tis een beetje erg gekaapt door de Wiegelianen, maar toch..

Om die reden werd ik bijzonder getroffen door een opmerking van Henk "Dubbel" Kamp, die een voor mij onbegrijpelijke uitspraak deed. Let op:
"Als je bij Wilders het woord moslim door jood vervangt, krijg je onacceptabele teksten. Daar gaan wij niet in mee".

Lees m nog s! Zegt ie nou eigenlijk dat als je t woord NIET vervangt, dat de teksten dan wél acceptabel zijn? En zoja, hoe liberaal kan die kamp zichzelf dan noemen??

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...