woensdag, juli 15, 2009

Het festival der open deuren

Een van begt's favoriete hobbies is zich opwinden over reacties op gepubliceerde onderzoeken. Daar Begtje al jaren in t mediavakje bezig is, krijgt ie de laatste dagen steeds de opmerking onder ogen van het meest recente Morgan Stanley-nieuws.

Die hebben een jochie van 15 een onderzoek laten doen onder zijn leeftijdsgenootjes en alarmeren nu alle mediabureaus dat iedereen op de verkeerde weg is en dat de verkeerde investeringen gemaakt worden.
enkele statementss uit t onderzoek:

jongeren van 15 twitteren niet.
Advies aan bureaus: twitter is helemaal niet the next big thing.
Reactie Begt: tuurlijk twitteren jongeren niet. via de telefoon kost t veel geld en de jeugd is nog grotendeels prepaid.

jongeren van 15 lezen geen kranten
Advies aan bureaus: niet meer adverteren in kranten.
Reactie Begt: is niet verrassend. Veel van die jongeren treinen nog niet, terwijl daar toch de meeste van die gratis krantjes verspreid worden. Abonnementen op landelijke dagbladen zijn voor jongeren sowieso te duur.

Jongeren vinden internetadvertenties vet irritant.
Advies: niet meer banneren op t web
Reactie Begt: tuurlijk vinden ze dat irritant, dat vinden volwassenen ook. Alleen beseffen die dat met t geld van banners soms n site in de lucht kan worden gehouden die anders gestopt zou moeten worden.


algemene reactie Begt: jongeren van 15 reageren razend voorspelbaar op nieuwe media, dat is hun plicht ook. Pas als men over eigen inkomen beschikt, gaat de mediaconsumptie scherper bepaald worden. En zo hoort t.

Much ado about nothing

Geen opmerkingen: