woensdag, november 17, 2010

The informant- Steven Soderbergh

Ja, u ziet het goed. Begt's beschrijvingen van zijn filmervaringen zijn verhuisd. In het palliatieve sedatieproces dat ik (en velen met mij) op Hyves aan t toepassen ben, past ook de verhuizing van mn eigen recensies. Voortaan dus hier te lezen wat ik van de door mij aanschouwde films vind.
(voor de oplettende lezer: als ik mn eigen eerste alinea teruglees, lijkt t wel of ik door de schrijver Quartje ben beïnvloed ;-]]] )

Gisteravond met mijn lief "The informant" gekeken. Vooral omdat ik met Soderbergh goede ervaringen heb, en verder omdat de thematiek van t verhaal me mooi leek.
Dus NIET vanwege Matt Damon , die in deze rol een hinderlijke gelijkenis met Mark Rutte vertoont.

Deur in huis: aanvankelijk had ik moeite met het tempo van de film. Er werd wel erg veel aan elkaar gelogen en gebluft. Gaandeweg blijkt echter dat zulks juist de kracht van de film. De pathologische leugenaar die Damon speelt, verstrikt ook zichzelf in zn pogingen om alle bordjes in de lucht te houden.
Hij overtuigt, Damon, in deze rol. En da's bij mij nog niet veel vaker voorgekomen. Zijn continue heen-en-weer-geschutter tussen oprecht misstanden willen aanpakken en het zelfverrijkende frauduleuze, dat maakt hem tot een interessante, maar tragische filmfiguur.

in de loop van de film liep mijn waarderingscijfer op, u mag het best weten.

2 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Mooi dat zaken bij elkaar komen. Zie uit naar recensies en commentaren. En als het ff kan zal ik daar waar mogelijk reageren.

begt zei

zoals gemeld, hyves gaat zieltogen , gebruik ik alleen nog voor doordeweekse berichten met de dochters.
dus de films konden dan beter hier naar toe, maak ik het meteen weer een beetje levendiger op de begt-page!
benieuwd naar je reacties!

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...