zaterdag, juni 15, 2013

Angels & Demons - Ron Howard

Angels & Demons op IMDb
Had deze film al eens gezien vóórdat ik in Rome geweest was. Nu ik die prachtstad eenmaal bezocht heb, greep ik de kans aan om de film nog s te bekijken, maar dan met iets andere ogen.
Bovendien : deze was op tv en zo gaf ik dochterlief de kans om iets meer over het bizarre instituut "kerk" te weten te komen ,
Verhaal is natuurlijk bekend, ingenieus script van Dan Brown (Het Bernini mysterie of complot of geheim of zuk of zuk) : paus overlijdt, lijkt te zijn vermoord door de Illuminati , een gezelschap van types die de macht van het Vaticaan willen breken en meer ruimte willen geven aan de wetenschap.
Amerikaanse historicus wordt erbij gevraagd vanwege zijn symbolenkennis en moet de gijzeling en seriële moord op een viertal kardinalen oplossen en zoveel mogelijk voorkomen.

Veel Rome, veel fijne beelden , strak verhaal. Voor een actiefilm met acht keer reclame heb ik me evengoed best vermaakt. En dochter ook: die gaat zich niet alsnog laten dopen.

Geen opmerkingen:

Simple Minds: Everything is Possible - Joss Crowley

Simple MInds: Everything is possible op IMDb (8,0)   Simple Minds: Everything is possible op Moviemeter (3,30) Een 8,0 op IMDb. Dat is echt ...