maandag, oktober 20, 2014

The counsellor - Ridley Scott

The counsellor op IMDb
Zo af en toe heb ik dat : dat ik na het zien van een film op zoek ga naar een dubbele bodem. Omdat ik dan blijkbaar na het zien van de film denk: "was dit het nou al?".
Dat heb ik dus ook bij deze. Regisseur van faam, acteurs van nog grotere. Maar er lijkt maar geen dragend verhaal uit te komen. Michael Fassbender, Penelope Cruz, Cameron Diaz, Javier Bardem en Brad Pitt: ze doen allemaal hun dingetje maar het lijkt zwaar plichtmatig. Of ik zie het niet, dat kan ook.
Misdaadverhaaltje: advocaat in geldproblemen wil een slag slaan om boven jan te komen, maar dat gaat natuurlijk mis. Drugsdeal gaat fout, het hele syndicaat komt achter hem aan. Zijn oorspronkelijk inschikkelijke partners dekken zichzelf allemaal in. De een overleeft het ,de ander niet.
En de derde gaat ermee heen. Blijkbaar loont misdaad niet.
Zoiets.


Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...