maandag, december 13, 2004

Kerstsingles

Gisteren, net de kinderen naar hun opa en oma gebracht, zaten we in afwachting van studio sport (en in dito afwachting van het bord eten op schoot) te kijken naar Top of the Pops. Keihard werd ik in de realiteit geslingerd: het kan altijd nog erger met de popmuziek, het kan nog beroerder.
Tis weer de periode van de kerstsingles: naast het niet vertoonde herkauwsel "Do they know it's christmas" lieten ze wel een nieuw wanproduct van Trijntje Oosterhuis zien. Dat was nog niet het toppunt: de knoop-in-je-zakdoek-pop van de Tokkies kwam ook aan bod.

Wat een aanfluiting! En nog erger hoe het publiek hier quasi-enthousiast op reageerde.
Allemaal schijn: het geeft me de bevestiging dat kerst een schijnfeest is. Schijngezelligheid, schijnvrede op aarde, schijngastvrijheid.

NB: grappig, ik kon net de website van de tokkies niet vinden. Freudiaanse vertikking, ik had ww.tokkies ingetikt ipv www....

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...