Creatieve lui moeten niet in zaken gaan. Zogauw je je aandacht moet verdelen tussen geld verdienen en mooie dingen maken, gaat er ergens iets spaak lopen.
T kan zakelijk goed gaan, maar dan is er muzikaal gewoon een dood eind (madonna en rolling stones bijvoorbeeld), t kan creatief goed gaan maar dan loopt er zakelijk iets mis (Bowie vroeger, vul zelf aan)
Xag vannacht op "the Beeb" de prachtige documentaire over opkomst en ondergang van Factory, het vernieuwende platenlabel van bands als Joy Division, New Order en Happy Mondays.
Vanuit idealisme gestart doorliepen ze de tocht over de Rubicon: toen eenmaal de keuze gemaakt werd een danstent te beginnen in plaats van met de verdiende royalties een opnamestudio te starten, werd duidelijk dat de muziek op de tweede plaats kwam en er op een andere manier geld verdiend moest worden.
uitkomst is bekend: tent dicht, label opgeheven en alle betrokken muzikanten in meer of mindere mate berooid.
prachtig om al die praatkoppen voorbij zien komen die DE muzikale creativiteit uit mijn jeugd bezaten, maar die met een variëteit aan spijt achterom kijken.
Voor ik ging slapen, draaide ik eerst nog maar eens het meestzeggende "A means to an end" van JD. Amen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
The Room Nezt Door - Pedro Almodovar
The Room Next Door op IMDb (7,0) The Room Next Door op Moviemeter (3,42) Gevarieerde reacties gisteravond, toen wij (vrouw, dochter, ik) d...
-
Un Monde op IMDb (7,3) Un Monde op Moviemeter (3,57) Oef, wat komt dat toch altijd keihard binnen; films over pestgedrag zijn eigenlijk ve...
-
Damaged op IMDb (4,8) Damaged op Moviemeter (2,21) Dat viel niet mee. Sterker nog: dat viel flink tegen. Dan heb je zo'n mooie lijst m...
-
Polder op IMDb (6,2) Polder op Moviemeter (2,63) Als je achteraf zegt dat je er minder van verwacht had dan je uiteindelijk beleefde, kun ...
2 opmerkingen:
En Begt, ben jij creatief?;0)
ik ben in ieder geval niet zakelijk!!
Een reactie posten