dinsdag, april 15, 2008

Zit!

Mijn baan is niet van wereldschokkend belang. Ik bedoel, het zou niet heeeel veel mensen opvallen als deze plek er opeens niet meer was.
Daar denk ik wel eens aan als ik aan het belang van ándere banen denk, vanmorgen bijvoorbeeld aan het vak van materieelplanner bij de NS. Wát een vak.
Drie weken geleden was het vakantie, toen waren de coupé's een beetje leeg. Ongetwijfeld is de NS daarvan geschrokken, want sinds die vakantie is het aantal treinstellen dat ons naar amsterdam vervoert, continue met minimaal één bak teruggebracht.
waardoor het proppen is, elke ochtend. Na een week of anderhalf op de trap liep ik vandaag eens door en trof een heerlijk plekje 1e klas. ZIT, dacht ik, ondanks de kritische blikken van abonneehoudende 1e klassers.

Zou die planner nou trots zijn op zichzelf dat ie zo adequaat heeft gereageerd op lege plekken in de trein?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

IK kan elke werkdag als eerste in de klas zitten. Dan heb ik het voor het kiezen wáár ik kan zitten.
Voor, midden of achteraan. Bij de deur of aan het raam. Eerste klas.

Hans

begt zei

da's klasse, hans!!
hoe groot is de stap van concierge naar conducteur?

Anoniem zei

Ik weet nog wel zo'n machtig belangrijk baantje op te noemen: stoplicht-planner... Geen idee wie die functie hier vervult in Hoorn, maar ik heb sterk het vermoeden dat het iemand van Opmaat is...

Anoniem zei

Laten we voorop stellen dat ik géén concierge ben. Bij de mensen leeft de veronderstelling dát wanneer geen les geeft op een school dat je dan automatisch concierge bent. Ik ben werkzaam als stafmedewerker van een examenbureau m.b.t. handels-opleidingen binnen een zeer groot ROC.

Hans

Herr Meijer zei

Huh? Zijn er dan ook kléine ROC's heden ten dage?

begt zei

goed gesproken hans, ik kon t ff niet plaatsen. maar ja, dat krijg je als "anoniem" bent he..

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...