dinsdag, augustus 05, 2008

Jan

Markante man. Zakenman. Rijzige gestalte, grote bek, maar dito hart.
Een maandje geleden schudde ik hem voor het laatst de hand. Toen al tekende het zich af: Jan was zn laatste maanden in gegaan.

Als betrokken ouder op de school van mijn kinderen was hij onvermijdbaar: bij alle activiteiten kwam je hem tegen. Jan regelde het vervoer, Jan coördineerde de fouragering en desnoods kletterde Jan er nog een stuk sponsoring tegen aan.

Ook als sponsor van de stichting waarvoor ik vrijwillig was het onmogelijk om hem heen komen± hij wist wel een goede bestemming voor zn verstrekte geld..

De druk die het bericht van zijn ziekte op zijn gezin gaf, was af te lezen aan zn zoon, die geregeld bij ons langs komt.

Die zoon moet nu zonder vader verder: ik wens het hele gezin heel veel sterkte. Hoorn mist opnieuw een markante man, wat zeg ik, een markante Jan.

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...