dinsdag, december 18, 2012

War Horse - Steven Spielberg

War Horse op IMDb
Ik ben blijkbaar niet gevoelig voor het Steven Spielberg-sentiment. Deze film doet een schaamteloos appel op de traanbuisjes van de kijker. Dat mag, dat is de regisseur eerder ook goed afgegaan en hij wordt er veelvuldig om geroemd.
Voor mij kent het helaas te weinig diepte, dus ik moet me bij het ondergaan van deze film focussen op andere zaken: acteerwerk, plot, visuals. Ikzelf vond bij deze film eigenlijk geen enkele uitschieter in die categoriën, dus heb ik me vooral gericht op het herkennen van acteurs en benoemen van hun eerdere werk. Dat ging goed, er kwam een scala van bekende gezichten voorbij.
Even kort het storyboard:
Engeland , begin vorige eeuw. Arme boer koopt veel te duur paard dat niet voor de taak (ploegen!) geschikt lijkt. Zoonlief wil geen afstand doen van het beest en belooft hem op te leiden. Lukt natuurlijk, maar dan breekt de Eerste Wereldoorlog uit. Paard levert geld op als ie aan het leger verkocht wordt, paard gaat de oorlog in en uiteindelijk gaat zoon het paard achterna. De rest mag u raden.


Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...