dinsdag, januari 10, 2006

Uno

Het zoet der overwinning, de smaak went nooit..
Gisteren voor de allereerste keer deelnemer aan de Conxies-quiz van herr Meijer.
Meerdere malen al op de drempel gestaan erheen te gaan, gisteren crosste ik that bar voor de eerste maal.
De opgave van gisteren betrof tien vragen van elk twee nummers die gezamenlijk een connectie hadden met een nieuwsfeit van vorig jaar. Meijer opende sentimenteel met andre Hazes en zijn "Vlieger", gevolgd door "It's over"* van Roy Orbison (*mooi trouwens nog steeds) .
meteen al een fors deel van de zaal op t verkeerde pad, want eenieder koppelde dat aan de dood van Hazes, die echter al in 2004 viel. Het ging dus om de teloorgang van het Imperium van Eric de Vlieger. Goed!!
(zie de conxies-site voor de overige opgaven en antwoorden)

Het lukte me wonderwel gisteren, met 98 van de 100 punten ging ik uiteindelijk strijken met de champagne! (nou ja, champagne; twee biertjes van de bar!)
De uitdaging is er nu zelf een te gaan maken, dit op uitnodiging van herr meijer.

En gek: jaaarenlang deed ik niemeer mee aan popquizzen omdak de actualiteit daarin wat minder volgde, maar ik moet zeggen dat het wel kriebelt nu. "De Koe", "Bantam" en de volgende Conxies-avonden, ik ga ze proberen in te plannen...

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...