donderdag, februari 16, 2006

Voetbal

Voetbal is oorlog, zegt de een. Voetbal is emotie, zegt de ander.
dat laatste, daar neig ik meer naar.
Gisteren was een rare voetbaldag, zowel in het algemeen als voor mij bijzonder. De aanhangers van de oorlogstheorie kregen gelijk met de verhalen over de wapenvondsten in het "supporters"home van ajax.
De emotie-aanhangers hadden genoeg te verstouwen met de kansloze nederlagen van AZ en Heerenveen in de uefa cup. Wij zaten dat allemaal gelaten aan te zien in de sportkantine, nadat wij zelf eerst ons lekkere uurtje gespeeld hadden.

Als klap op de vuurpijl volgde nog eens een emotioneel gesprek tussen de twee "laatbloeiers": ploegmaat A. en ik blijven vaak als twee van de laatste drie over bij het nazitten. Gingen we gisteren dus in gesprek over mijn aankondiging na dit seizoen met buitenvoetbal te stoppen.
Gesprek was mooi! En voetbal is emotie, dat bleek..

1 opmerking:

Peter te Riele zei

Wat is nou die emotie? Voetbal of nazitten? Ik vermoed dat laatste.

Peter

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...