donderdag, juli 26, 2007

Broeder 8ing

Zeven broers had ik, zes zijn er nog over. Afgelopen week bewezen ze weer eens hoe nabij we elkaar staan. Dat geeft kracht.

Velen hebben in de rij gestaan om onze 8e broer te worden. Door de jaren heen heeft ieder van ons wel langdurig een vriend meegenomen die zoveel bij ons in huis was, zoveel spelletjes met ons speelde of zoveel koffie met ons dronk, dat velen dachten dat ie er een van de acht was.

Vanavond ga ik zo iemand opzoeken. In Alkmaar woont Ronald, klasgenoot van broer S en al jaren bevriend met de fam. Vroeger gingen hij, broer G en ik met elkaar een steeds-afwisselende stapavond houden: G in Amsterdam, Ronald in Alkmaar en ik in Hoorn: eetcaféétje, kroegbezoek, naborrel bij een van ons thuis.

Toenk zakelijk naar Alkmaar verhuisde, was Ronald's logische eerste vraag: Kom je gauw ff een borrel doen, for old time's sake?
Is in dit afgelopen half jaar niet gebeurd, vandaag is mijn laatste donderdag in de kaasstad. Tijd dus voor een goede borrel: na t werk fiets in naar luttik oudorp, daarna zal het waagplein aan de beurt zijn.... Alkmaar wordt stevig adieu gezegd!

2 opmerkingen:

FROMMEL zei

vasthouden!!!

begt zei

absolumente! ik neem niet aan dat je bedoelde dat ik ronald even stevig moest vasthouden, maar ik heb t stiekem toch even gedaan!!

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...