maandag, maart 11, 2013

Quiz - Dick Maas

Quiz op IMDb
Je gaat m dan toch kijken. Mijn lief vraagt me of ik er iets over kan vertellen en ik betap mezelf erop dat ik er weinig van weet. Wel dat ik de recensie heb gelezen, maar verder niets dan vergetelheid.
Je gaat m dan toch kijken.

De enige reden dat we m tot t einde toe hebben gekeken, is dat Pierre Bokma er nog iets van maakt.
Voor het overige is het eerder afzien dan afkijken. Slecht geacteerd, Een slechts op één puntje vastgepind plot dat pas aan t eind een extra laagje krijgt.

Quizmaster die al 12 jaar dezelfde show presenteert wil stoppen en emigreren. Op de avond van de laatste uitzending plant hij een etentje met vrouw en dochter in het favoriete restaurant.
Maar al wie er opduikt: geen vrouw en kind.
Wel een bizarre man die op omslachtige wijze aangeeft vrouw en kind te hebben gegijzeld. En die ze slechts vrijgeeft als de quizmaster 10 vragen wil beantwoorden, op de wijze zoals dat in zn quiz altijd ging. Lukt het de quizmaster zijn gezin vrij te kopen door middel van het geven van de juiste antwoorden?

Tis Dick Maas he, dus qua bloed en thriller-elementjes komt de liefhebber daarvan nog aan zn trekken. Ik ben als kandidaat dan al afgehaakt.

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...