vrijdag, augustus 31, 2018

Equity - Meera Menon

Equity op IMDb (5,5)
Niet een film voor Begt. En wel hierom: de financiële wereld is er een die me van geen kanten boeit. Het is derhalve lastig voor me om een gevoel van spanning en opwinding te ervaren bij de recht-toe-recht-aan manipulaties die in die wereld nu eenmaal eerder regel dan uitzondering zijn. Toch doe ik mijn best, zo eens in de zoveel tijd pak ik zo'n film mee. En vind er het mijne van.

Naomi Bishop (een rol van Anna Gunn, mevrouw White uit Breaking Bad) is een hoge pieffin in de financiële sector. Een reeks van succesvolle beursintroducties heeft ze achter de rug, alleen bij de laatste ging niet alles van een leien dakje. Reden voor haar bazen om haar weliswaar de volgende introductie toe te vertrouwen, maar haar daarbij ook goed in de gaten te houden.
Zij zelf voelt die spanning en druk ook heel goed, ze is waakzaam om zowel de klant als haar collega's (vooral haar overambiteuze assistente) volgens de lijnen der wet naar de gong te begeleiden. Haar liefdespartner is daarin steun en toeverlaat, maar wij als kijker krijgen al snel het idee dat meneer een dubbelspel speelt.
Naarmate de dag nadert, spant het net zich rondom Naomi. Alles lijkt erop dat ze het niet klaart.

Met : Anna Gunn, James Purefoy, Sarah Megan Thomas

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...