woensdag, februari 24, 2021

Rundfunk: Jachterwachter - Rob Lücker


 Rundfunk: Jachterwachter op IMDb (5m8)

De serie heb ik destijds niet bekeken, wel veel over gehoord. Deze titel draaide vorig jaar ook in ons filmtheater, ook toen koos ik er niet voor. Er zal een reden voor zijn. Nu kwam ik m op Netflix tegen en ik had - na een stampdag werken - wel zin in los vermaak. Eindconclusie is dat ik bij vlagen wel een glimlach op het gezicht had, maar het geheel niet zo spraakmakend vond als ik op basis van de reputatie had verwacht. Maar goed, ik zat op de bank en de mondhoeken krulden af en toe, dat is het waard. 

Camping HIVO is een kutcamping. Dat zeggen alle gasten. En niet alleen de gasten , ook de keihard werkende campingbeheerder zegt dat. Want het is wel ZIJN kutcamping, en hij had het zijn vader nu eenmaal beloofd om de zaak naar behoren te beheren. 

Dat wordt hem lastig gemaakt als de totaal uit beeld verdwenen jeugdzanger Ronnie Bosboom jr. opduikt. Deze was in zijn jeugdjaren door zijn vader gedwongen tot eindeloze optredens en plaatopnamen, maar verdween plots van de radar. Ronnie probeert anoniem door het leven te gaan, iets wat de jachterwachter (de campingbeheerder dus) hem ook toezegt, maar dat duurt natuurlijk niet lang. Niet alleen de campinggasten storten zich op zijn aanwezigheid, ook onguur volk (een soort B1 en B2-boeven) komt erop af omdat ze Ronnie's diamanten plaat willen bemachtigen. Krachten worden vereend, enfin, u snapt. 

Met : Yannick van de Velde, Pierre Bokma, Tom van Kalmthout



Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...