dinsdag, december 28, 2021

Standoff - Adam Alleca


Het moge duidelijk zijn voor u dat ik de vakantieweek mede gebruik om de harde schijf leeg te kijken. Dat gaat niet in zijn geheel lukken, maar er komt van alles voorbij waar ik "klik" tegen zei.Het leven van een filmquizmaker gaat niet over rozen, immers.  Zo keek ik deze, opnieuw geen hoogvlieger en vooral agressiever dan goed voor mij is. Maar goed: gezien en nu van de schijf af. 


Klein meisje bezoekt het graf van haar ouders. Ze heeft het fototoestel dat ze van hen heeft gekregen om haar nek hangen. Met die camera kan ze inzoomen op een vreemde gebeurtenis verder op het kerkhof. Daar knalt een huurmoordenaar een huilende weduwe en een orerende priester het vers gedolven graf van de overledene in. Het meisje drukt af, maakt een foto maar wordt door de klik ontdekt door de huurmoordenaar. REN-NEN!!!
Na een sprint door het bos belandt ze bij het huis van een alleenwonende man, die aanvankelijk raar naar het meisje kijkt maar die haar direct naar binnen moffelt als de huurmoordenaar zijn terrein op komt lopen en hem in zijn been raakt. 
De twee vluchten naar boven , de huurmoordenaar palmt de benedenverdieping in. Hij zegt tegen de bewoner dat hij hem wil sparen als deze dat meisje maar naar beneden laat komen. Dat meisje heeft immers zijn gezicht gezien en dat is slecht voor zijn marktwaarde. Er ontstaat een langdurig gevecht, afwisselend met kogels en met woorden. Erg lang kunnen de twee boven hun stellingen niet veilig houden, daarvoor is hun bewapening te beperkt. 

FIN - song : Sol Seppy - Enter one

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...