zaterdag, mei 25, 2024

S10 - dat het goed blijft gaan met mij - Linda Hakkeboom/Rolf Hartogensis

S10- dat het goed blijft gaan met mij op Moviemeter (3,17)
 S10 - dat het goed blijft gaan op 2DOC

Zo, wat een power. De breekbare zangeres S10 (Stien den Hollander) komt in deze documentaire naar voren als een jonge sterke vrouw die haar gevoeligheden tot haar kracht heeft gemaakt. In de documentaire "S10- dat het goed blijft gaan met mij" wordt ze gevolgd tijdens haar reis naar het Eurovisie-songfestival van 2022 ( in Turijn) en vooral wat er daarna met haar gebeurt. 

S10 heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze moeilijke tienerjaren doormaakte. Depressie, opnames, wanhoop, GGZ: the whole shebang. Ze verwerkt haar gedachten en gevoelens in haar teksten, die ze op een eigen manier in hiphop-songs weet te verwerken. Haar eerste plaat vestigt al dusdanig de aandacht op haar dat ze wordt gevraagd voor het songfestival. Daar brengt ze het - ook door mij zeer gewaardeerde- epische "De Diepte".  Ze komt in een mallemolen van aandacht terecht: succes is natuurlijk fijn maar camera's, journalisten, meet&greet-fans alsmede touren en optreden op grote podia vreten haar leeg. Daarnaast moet ze voor het eerst ook zelfstandig gaan wonen. Niet niks. 

De docu toont van hoever zij komt om hier te staan, hoe eigenzinnig ze daarin haar weg kiest en hoe ze- samen met haar manager en met haar hartsvriendin Froukje - de stormen doorstaat. Petje af voor een jonge vrouw die haar eigen keuzes maakt en daardoor haar moeilijke momenten kan afwisselen met euforisch goede momenten. "Ik zit diep maar ik wil jou niet laten gaan." Dat dus.

Geen opmerkingen:

Abre los ojos (aka Open your eyes) - Alejandro Amenabar

Abre los ojos op IMDb (7,7) Abre los ojos op Moviemeter (3,72) Na jaren deze weer eens herzien. Destijds een spraakmakende film (dermate sp...