maandag, mei 08, 2006

Jochies

Ontelbare keren ben ik in mijn leventje in Paradiso geweest, maar slechts eenmaal eerder maakte ik mee wat ik gister zag: dat niet het nederlands, maar het Engels de voertaal is.
In 1981 wask bij the Jam, waar een complete British invasion de zaal vulde met vlaggen, met gezang en met veel drank. Satisfaction guaranteed, en dat voor weinig.

Gisteravond was ik bij het volgeboekte optreden van the Arctic Monkeys. Neef GJ en ik waren, met nog 2 bekenden, zo ongeveer de enige Hollanders in de zaal.
En een klein feestje werd het: niet dat de A.M. nu een band is die na drie platen nog zal boeien, maar wel mooi dat die jochies van nog geen twintig de vloer weten te bespelen op een manier die doet denken dat ze dit al twintig jaar doen.
Het bleef nog lang onrustig in de stad...

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...