vrijdag, november 17, 2006

Ah vooruit, nog 1 x voetbal

Toenk nog jong klant was, vrat ik voetbal. Waar het voormalige spelletje me nu de bieten niet meer interesseert, las ik vroeger alles. De heilige goederenman uit spanje werd jaarlijks ingeschakeld om mijn voetbalbibliotheek uit te breiden.

Zo kreeg ik eens het fabuleuze standaardwerk "25 jaar europacup", een ietwat voorbarige titel omdat de 25 jaar nog lang niet volgemaakt waren sinds de uitvinding (welgeteld 19 seizoenen stonden erin, tot aan de tweede opeenvolgende ajax-zege).

Waarom ik u dit meldt? Omdat ik zojuist op nu.nl lees dat Ferenc Puskas is overleden, en die speelde een absurde hoofdrol in zeker de eerste zes hoofdstukken. De toen door mij als boeiend schrijver beoordeelde Ed van Opzeeland wijdde zelfs een compleet hoofdstuk aan de finale tussen Real Madrid en Benfica, hier in Amsterdam. Ik kan de verhalen bijna nog dromen.

jammer jammer, dat voetbal zo'n bedrijfstak als alle andere is geworden...
toch maar een spaatje drinken vanavond op de nagedachtenis van de knallende hongaar!

Geen opmerkingen:

Witte Wieven - Didier Konings

Witte Wieven op IMDb (7,4)   Witte Wieven op Moviemeter (3,51) Enkele weken geleden gonsde het opeens: "Heb je "Witte Wieven"...