woensdag, mei 02, 2007

Geen liefhebber van de dood

Nog altijd draag ik in de binnenzak van mijn colbert de tekst mee. De tekst die we hadden uitgezocht omdat ie zo op mij van toepassing was. Geen liefhebber van de dood, geen liefhebber van god, wel liefhebber van mensen die iets van "godheid" en "doodsverachting" in zich hebben.

De tekst sprak ik uit in een bomvolle kerk in Wervershoof, waar we de uitvaardienst van mijn broer ondergingen.
Vandaag 3 jaar geleden alweer piepte hij er onvrijwillig tussenuit. Ook zo'n zonnige dag toen, en ik voel de pijn nog actueel aanwezig.

Piet, kerel, vanavond drinken de hoornse broeders een borrel op je aanwezigheid, die we zo trots voelden en nog immer voelen.

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...