zaterdag, maart 10, 2012

Hugo - Martin Scorsese



Mijn eerste 3D-film ooit! De meesten trokken me qua verhaal niet of waren teveel op kinderen gericht, maar deze staat te boek als hommage aan de ontdekkers van de cinema. En daar moet ik bij zijn natuurlijk.

Brilletje voor een euro gekocht, Tuschinski zaal in en kom maar op. ik moet zeggen: ik was meteen overweldigd. Het werkt echt, ik vond t een fijn experiment.
Verhaal is magertjes en erg rechtlijnig, maar dat mag bij een familiefilm. ik zelf werd warm van de bevestiging dat filmliefhebbers aangesproken worden op hun fantasie, dat film een wereld van voorstellingen is en je steeds weer nieuwe inzichten geeft.
De illusie blijf boeien, dat heeft deze fijne film me duidelijk gemaakt.

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...