maandag, mei 20, 2013

The sum of all fears - Phil Alden Robinson

The sum of all fears op IMDb
Beetje jammer deze. Waarom ik er toch altijd intrap en telkens opnieuw voor een actiefilm ga zitten? Ik weet t niet.
Morgan Freeman misschien. Koude Oorlog als thema misschien. Anti-Israël én anti-nazi misschien. Ik weet t niet.

Hoe deze film te beschrijven, ik weet t niet. Lang, iets met explosies, iets met kernwapen-knoppen en iets met de CIA die probeert te pendelen tussen de Russische en de Amerikaanse president. En beiden zijn dat geen leuke mannen.
Idee van de film is dat nabestaanden van de nazi's een kernwapen kopen dat in één van Israéls oorlogen (1973 in dit geval)  in een neergestort vliegtuig zat. Die nazi wil het wapen in Amerika inzetten en hoopt dat de Bush van die tijd meteen de verdenking op Rusland legt. En dus ook wapens in gaat zetten.
Ontregeling van de wereldorde, zoiets. En dan de CIA als wijze redder die eenieder tot rede brengt.

Ik weet het niet.

Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...