vrijdag, mei 31, 2013

There will be blood- Paul Thomas Anderson

There will be blood op IMDb
Dat doe ik niet gauw, hier een film bespreken die ik al eerder zag. Meerdere keren eerder zag, zelfs. Maar voor deze maak ik graag een uitzondering omdat het een film is die alle zintuigen raakt: twee-en-half uur van intens mooie plaatjes, intens acteerwerk, intens en ten dele historisch verhaal, intens zware onderwerpen : dat werkt in op een mens. En zeker op een filmliefhebber, die doorgaans toch al zo zintuiglijk bezig is.

Het verhaal hoef ik hier niet opnieuw te vertellen toch? Het enige dat ik nogmaals meld: ALS je deze nog niet kent, ga m zien. Om de combi van religie en handel, om vader-zoon relaties, om armoede en ongekende rijkdom. Maar vooral om ongekend goed acteerwerk. Ga m zien, ga m zien. Enneh: ga m toch zien!!

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...