vrijdag, april 25, 2014

Jobs - Joshua Michael Stern

Jobs op IMDb

Laat ik beginnen met de bekentenis dat ik geen gelovige ben. Ik ben niet van de volgelingen die alles wat Steve Jobs maakte met open mond aangaapten en bejubelden. Dingen zijn maar dingen , denk ik dan (makkelijk standpunt, geef ik toe, maar da's het voordeel van vrij zijn van de last van materialisme) .

Deze film beschrijft de carrière van de gesjeesde student die een miljoenenbedrijf uit de grond stampte. Die lyrisch werd gekenschets als innovator, als briljante vormgever van een nieuwe maatschappij. Gelukkig waakt men ervoor een hagiografie te maken, gelukkig blijken ook 's mans onkunde in de menselijke omgang en 's mans verbetenheid voor koesteren van zijn eigen productjes hier een belangrijke rol te spelen.
Het is aan die balans te danken dat de film niet vervelend wordt, dat ie ook net niet te lang duurt. Rise and fall, and rise again. Zoiets. Van klussen in de garage tot meetings in de boardroom: u kunt het allemaal volgen.

M.i. is het sterk van uw Apple-adeptie afhankelijk hoe u de film waardeert. Ik kon hem wel hebben, maar ik ben dan ook niet zo merkentrouw.

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...