maandag, februari 02, 2015

Undercover - Boris Pavel Conen


En opnieuw een telefilm, deze er 's avonds meteen maar achteraan gegooid.

Of het is mijn genre niet, of we kunnen het in Nederland echt niet. Politiefilms vormen een genre op zich en bij de Nederlandse versies daarvan vind ik de knulligheid er vaak vanaf druipen. Ik kijk ze niet, al die Flikken Zierikzee en Flikken Texel en Flikken weet ik veel, maar ik heb er natuurlijk ooit wel eens gezien.
Deze telefilm probeert zich iets aan dat verhaal te ontworstelen door heel erg op de persoon te spelen, we krijgen de kans diep in het hoofd te kruipen van agente Nurgül . Zij, eind twintig, woont bij haar lastige ouders in, vader op ziekbed, broer al twintig jaar uit zicht.
Door haar kundige werk krijgt ze promotie aangeboden in het verre Amsterdam. Na de nodige weerstand van thuis gaat ze het toch aan, ze blijkt gezien te worden als een serieuze undercover-agente in een drugsoperatie tegen een Turkse restaurantbaas/coke-directeur. Gaandeweg de operatie krijgt ze steeds helderder in beeld waarom juist zij is gevraagd. Oh ja, ik vergeet natuurlijk de love interest niet, het is tenslotte een NL-film.

Niet vervelend, maar ook niet sterk.

Geen opmerkingen:

Sun Children (aka Khorshid/The Sun) - Majid Majidi

Sun Children op IMDb (7,1)   Sun Children op Moviemeter (3,71) Deprimerende film, ondanks dat ie voortdurend naar het licht toe werkt. Natuu...